How to fit in..

Nej, jag är inte trendig.
Inte om man tänker på vilka trender som finns där jag bor. Jag bor i en liten ort där alla känner alla(lite som DH fast inte lika glamouröst). Visserligen tar det bara 20 minuter med buss till en ganska stor stad. Men platsen där jag bor tycks ändå ha isolerat sig från storstadens trender och hittat på sina egna.

Här kommer min guide till hur du passar in på landet.
1.
Det ultimata basplagget är mjukisbyxorna. Gråa eller svarta, gärna några storlekar för stora. Detta plagg kan du matcha med allt annat.
2. På fötterna ska du ha ett par märkesskor för att visa att du kan det där med märken och att du hänger med i modet. Hur de ser ut eller vilken säsong de kommer ifrån spelar mindre roll. Gillar du detaljer rekommenderar jag att fylla i schackrutorna på Vansskorna med tuschpennor i olika färger. Att skriva olika namn och så vidare passar jättebra på dina Converse. När det är varmt ute är det självklart flip-flop som gäller. Badtofflor med Intersports logga på är ett annat populärt val. För att höja trendfaktorn bär med vita strumpor i(jo, jag menar allvar).
3. När det kommer till topparna fungerar en tajt t-shirt alltid. Se bara till att du har en push-up bh under så att dina bröst framhävs på bästa sätt. Annars är en hood helt okej. Ett tips är att satsa på t.ex. GinaTricots(inget illa om den affären) tröjor i acryl för max 149:- som alltid synd tydligast i butiken. Då kommer du verkligen passa in.
4. Make-upen läggs efter uttrycket "more is more". Basen ska vara väl synlig och för att ge maximal volym åt fransarna är tio lager mascara det enda rätta. Men orkar du inte sminka dig är det också coolt. Då visar du att du inte bryr dig så mycket. Så allt eller inget när det handlar om make-up.
5. Håret är sällan utsläppt. En slarvig knut eller hästsvans, diadem och hårklämmor är det hårmode som lär stanna här i fem år till.
6. Andra viktiga saker att tänka på: Ha alltid tuggummi eller klubba i munnen, häng alltid vid affären på fredag- och lördagkvällarna, se till att din pojkvän är minst ett år äldre.

Nu menar jag inte att alla är klädda så här men majoriteten är det, helt klart. 

Kommentarer
Postat av: aenigma

Gaaah, jag känner igen! Klockrent roligt! ;D Och så kommer man själv med Elle/Vogue under armen, med neonrosa naglar och silverballerinas och får vad-har-du-på-dig-blickar. Haha Det borde vara tvärtom.

Postat av: Terese

aenigma: Jag vet! Det är inte många som ger en komplimanger haha. Det borde det verkligen :)

2007-03-19 @ 19:07:42
URL: http://teresestyle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback