Balen

balklänning 1

Så det är det som kommer att hända på lördag, jag ska nämligen dansa bal. Och vad jag har förstått så anordnas det baler lite runt om i Sverige men där jag bor är det här med balen väldigt seriöst. 
Det hela började i januari då man anmälde sig. Balen kallas för abiturientbal och gäller då de som går i trean men man kan även välja att dansa med en partner som är yngre eller äldre(bara någon går ut gymnasiet.) Jag dansar alltså med min pojkvän.
Så ändå sen i januari har över 200 par tränat vals varje söndag. Och det är ingen vanlig vals, utan massor olika kombinationer och mönster och så vidare. Så det har inte varit lätt vill jag lova. 
Denna bal ska sedan visas upp inför en fullsatt ishall(med live orkester) och det är då på lördag den 9 juni som det kommer ske.
Klädseln är för tjejer långklänning(och handskar) och för killar frack. Dessutom är det väldigt vanligt att tjejerna fixar smink och hår hos en frisör. Så den här dagen kommer man verkligen att känna sig som en prinsessa.

Efter dansen hämtas alla par i flashiga bilar, åker iväg till en park och dricker champagne och äter jordgubbar. Sen bär det av till en stor middag och efter det blir fest hela natten.

Idag har vi tränat i ishallen i fem timmar och mina fötter har helt tappat känseln. Men hur jobbigt och slitigt det än har varit  kommer det bli så kul på lördag att det kommer vara värt varenda krossad tånagel, skoskav och bråk med pojkvännen(väldigt vanligt när man ska dansa vals ihop)


Tänker inte visa klänningen när jag har på mig den förrän efter balen. Men jag lovar att den är så mycket snyggare med underkjol under och med alla tillbehör.


     

   


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Din klänning var jättefin! Bloggade precis om balen (min äldre bror gick) och skrev att jag inte såg många röda klänningar, bra att du vågar!

Postat av: Alexandra

Förresten så var eran bal mkt seriösare än våran! Här åker man dit i en flashig bil, visar upp sig för folkmassorna, går in, äter, dansar vals och chillar tills man vill hem ;P

2007-06-06 @ 21:56:58
URL: http://jagheteralexandraa.blogg.se
Postat av: Mi

Vilken vacker klänning! Färgen är jättefin :)
// Mi.

2007-06-07 @ 15:36:22
URL: http://josiesweet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback