Test

Det blev inte speciellt mycket shopping i Strömstad. Den största delen av pengarna gick åt till mat och dryck och dessutom var inte shoppingutbudet det bästa. Men i Nordby köpcentrum på Kicks köpte jag en BUS och en mascara som jag inte testat förut.

image350
 Jag måste erkänna att jag aldrig har använt brun utan sol förut. Är livrädd för fläckar och ränder så därför har bodylotions med lätt brun utan sol varit det bästa. Men nu tycker jag inte att de ger tillräckligt med färg och efter att ha varit blek hela sommaren kände jag att det här var mitt sista hopp(shit, vad sorgligt det låter haha)

Märket måste iallafall vara Kicks egna eller något sånt eftersom det inte står något annat på förpackningen. Jag har endast provat den på benen än så länge(livrädd för fläckar, you know) och där funkar den riktigt bra! Ger färg efter några timmar men det blir inte pepparkaksbrunt utan mer som efter att man solat en dag. Dessutom är cremen färgad så man ser vart man smörjt in sig, den luktar så långt ifrån BUS man kan komma, funkar både på kroppen och i ansiktet och kostar bara 75 spänn. Ett riktigt kap med andra ord!

image351

Mascaran jag köpte var Maybellines nya Define-a-lash som gick på 135 kronor. Efter att ha använt Maxfactors Masterpiece ett tag(och varit riktigt nöjd) tänkte jag att den här kanske skulle vara lika bra eftersom den också har gummiapplikator. Skillnaden mellan dessa två mascaror är att masterpiece gav volym och längd medan define-a-lash endast gjorde fransarna längre. Dessutom fick jag jobba en hel del med den för att få den längd jag önskade. Alltså inga filmstjärnefransar i ett svep inte! Visst är den bra, men Masterpiece är snäppet vassare.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Fina kap du inhandlat, sånt som man alltid behöver =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback