Pyssel

Min mamma är jätte duktig på att göra smycken. Även om de inte riktigt är i min stil(målgruppen ligger väl på 30+) så tycker jag att allt blir jättefint. Hon har även lyckats sälja en del så det måste väl vara fler som tycker att hon är duktig. Nog tjatat om henne, det jag ville få fram var att jag antagligen inte har ärvt hennes pyssliga ådra.
Vet inte riktigt hur lång tid det tog att klistra på några stenar på ett armband men någon timme/timmar tog det iallafall.

 
Det första armbandet gjordes av ett gammalt "stryphalsband" inhandlat när jag gick i sexan eller något. Knipsade bort bokstäverna, virade det två varv och satte på rosa, cerisa och silvriga stenar.

   
På det breda guldarmbandet gjorde jag en blomma i mitten med svarta stenar och en cerise i mitten. På sidan satte jag två lila "droppar" och längst ut en stor svart sten. 
Visst blev det inte blev lika snyggt som det här men jag är ganska nöjd för att ha gjort dem själv.

Kanske invigs något av dem på kvällens fest? Har fortfarande inte bestämt vad jag ska ha på mig än.

Kommentarer
Postat av: Nadja

Älskar guldarmbandet!

Postat av: rebecca

himla snyggt det breda blev!

2007-07-19 @ 11:15:27
URL: http://rebeccalidman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback