Avundsjuka

För ett tag sedan disskuterades avundsjuka på Rix fm(någon som lyssnade?) och nu vet jag vilka jag är avundsjuka på! Dem som inte gör ett dugg men som det ändå alltid löser sig för. Jag och min pojkvän är ett bra exempel. Jag har sprungit runt på stan i flera timmar och lämnat ut CVs till ett 20-tal ställen men inte hört från någon av dem. Min pojkvän har sökt två jobb, och fått båda två! Sen finns det dem som sliter med pluggandet för att få bra betyg och så finns det dem som skiter i allting men som ändå får bättre jobb och bättre betalt. Aaah, sånt gör mig så sur och avundsjuk!

Men det jobbigaste måste ändå vara att få höra: Det är så synd om dig, du som verkligen försöker. Hatar när folk tycker synd om en!
Är det bara jag som känner att världen är orättvis?

Kommentarer
Postat av: Maria

Tack så mycket:)

Håller med dig, världen är orättvis!

Postat av: Natta

Kul att du tycker om dem :)

2007-04-06 @ 12:48:53
URL: http://naaatha.blogg.se
Postat av: Debbie

Jag har samma som du där, alla andra har sån tur :P sjukt irriterande! åh ja, när folk tycker synd om en är det ju som att ens misslyckanden bekräftas ytterligare :P

2007-04-07 @ 17:53:13
URL: http://dendardebbie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback